Pliki do pobrania
31.05.2022
Mieszkaniec posiadający ważną kartę mieszkańca "Jestem z Ząbek" i uprawnienie do prowadzenia pojazdów kat. B może parkować w strefie jeden samochód po wcześniejszym
przypisaniu jego numeru rejestracyjnego do siebie w systemie parkingowym co potwierdza pobrany tzw. bilet zerowy.
Parkomat jest urządzeniem oszczędzającym energię i większość czasu pozostaje w stanie uśpienia musimy go obudzić wciskając jakikolwiek klawisz najlepiej klawisz „T” Taryfa, po ok. 1 sekundzie urządzenie jest gotowe do pracy i będziemy mogli przypisać numer rejestracyjny
Bilet zerowy jest ważny do wydrukowanej na nim daty ważności lub do momentu zmiany przypisanego numeru rejestracyjnego. Numer rejestracyjny można zmienić raz na dobę. Po 15 minutach od pierwszego przypisania lub zmiany numeru włączy się 24 godzinna blokada możliwości zmiany numeru rejestracyjnego.
Z aplikacji skanujemy jednorazowy QR kod potwierdzenia - ID QR kod
Do komunikacji z parkomatem w celu pobrania biletu zerowego wykorzystujemy jednorazowy QR kod potwierdzenia - podświetlony musi być kafelek opisany [P] Kod ID
nad kodem QR [P] KOD ID jest wyświetlona data i godzina jego wygenerowania, 5 cyfrowy jednorazowy kod potwierdzenia odmierzany jest również czas ważności Kodu ID.
Parkomat odczytuje kartę fizyczną wyłącznie czytnikiem zbliżeniowym.
Poniżej filmy instruktażowe
Film instruktażowy przypisania numeru rejestracyjnego i pobrania biletu zerowego z wykorzystaniem karty fizycznej.
Film pokazujący skanowanie QR kodu potwierdzenia z aplikacji mieszkańca. W pokazanym przypadku numer rejestracyjny był już przypisany w systemie, ponownie pobrano bilet zerowy.
Gdy otrzymałeś wiadomość email lub sms, że „status twojego wniosku o dołączenie do Programu Jestem z Ząbek został zaakceptowany” oznacza że jesteś już uczestnikiem Programu Karta Mieszkańca Jestem z Ząbek i możesz w pełni korzystać z aplikacji mieszkańca i z karty wirtualnej.
Nawet jeśli zawnioskowałeś o kartę fizyczną , nie musisz na nią czekać, żeby bezpłatnie parkować.
Na swój telefon pobierz ze sklepu z aplikacjami- w zależności od marki telefonu będą to Google Play,App Store lub App Gallery, aplikację pt. Karta Mieszkańca Jestem z Ząbek i zainstaluj ją. Jeśli składałeś wniosek o dołączenie do programu przez internet do zalogowania do aplikacji używasz tego samego loginu i hasła jakiego używasz do logowania do swojego konta na stronie www.jestemzzabek.pl.
Jeśli składałeś wniosek papierowy, twoim loginem jest adres email lub numer telefonu jaki wpisałeś na wniosku i na który otrzymałeś informację o akceptacji wniosku o dołączenie do
programu.
W takim wypadku musisz najpierw ustawić , a właściwie zmienić hasło logowania na swoim koncie. W momencie dodawania użytkownika do systemu z wniosku papierowego jest generowane
losowe, nikomu nieznane 20 znakowe hasło. Trzeba je zmienić i ustawić własne hasło. Na stronie https://jestemzzabek.pl/przypomnij-haslo w formularzu należy wpisać albo adres email, albo numer telefonu komórkowego podany
przy rejestracji- nie wpisujemy obu rzeczy jednocześnie. Po wysłaniu formularza, w którym wpisaliśmy adres email, otrzymamy email z linkiem potwierdzający (w przypadku niektórych
systemów pocztowych np. wp.pl trzeba poszukać go w spamie). Jeśli wpisaliśmy numer telefonu komórkowego otrzymamy sms z hasłem jednorazowym.
Pierwszy raz należy się zalogować na swoje konto na stronie jestemzzabek.pl aby zaakceptować dodatkowe zgody i oświadczenia związane z dostępem do kanału elektronicznego. Później możemy zalogować się do aplikacji na telefonie.
Po zalogowaniu się do aplikacji w zakładce „moja karta wirtualna” powinna być widoczna fotografia, data ważności programu i kod QR z numerem karty. UWAGA tego kodu QR nie używamy do przypisania numeru w parkomacie. W parkomacie używamy jednorazowego kodu potwierdzenia. Z menu aplikacji wybieramy „Generuj Kod Potwierdzenia” system wygeneruje jednorazowy, 5 cyfrowy kod ważny 5 minut i odpowiadający mu kod QR, którego używamy przy parkomacie.
Jeśli we wniosku nie został podany ani adres email, ani numer telefonu komórkowego, czego nie zalecamy , to korzystanie z aplikacji mieszkańca nie będzie możliwe. System nie będzie mógł również nam przypomnieć , że kończy się ważność Programu i okres bezpłatnego parkowania. Podobne sytuacje mogą mieć miejsce jeśli ten sam numer telefonu lub adres email został podany na kilku wnioskach papierowych (zdarza się w przypadku członków tej samej rodziny). W systemie adres email lub numer telefonu może być użyty tylko raz. Przy wprowadzaniu kolejnego wniosku pola adresu i numeru telefonu musiały zostać puste. Zdarzają się też pomyłki we wpisanych adresach email lub numerach telefonów, lub gdy adres email był wpisany nieczytelnie i nie został niewłaściwie odczytany i wprowadzony do systemu. Jeśli nie dotarł do nas komunikat systemowy – to przy najbliższej wizycie w urzędzie zapraszamy punktu karty w celu wyjaśnienia. Problem z dostępem do konta i z korzystaniem z aplikacji mogą mieć osoby, pełnoletnie, które miały zakładane konta jako dzieci, a przed skończeniem18 roku życia, rodzic z poziomu swojego konta nie ustawił im danych logowania. Takie osoby też zapraszamy do punktu karty z dokumentem tożsamości. Przypominamy, rodzic do którego konta są przypisane dzieci może im umożliwić korzystanie z ich konta i aplikacji mobilnej w telefonie przez uzupełnienie danych w zakładce Moja Rodzina-> Członkowie Rodziny ->edycja konta. W takim przypadku nie należy rejestrować nowego konta w systemie jestemzzabek.pl. Takie konto nie będzie miało przypisanych uprawnień, nie zapewni dostępu do karty wirtualnej i dodatkowo zablokuje możliwość użycia emalia i numeru telefonu na właściwym koncie. Dla osób poniżej 18 lat może zrobić to rodzic. Dla osób, które skończyły 18 lat, korzystają z uprawnień rodzica i chcą korzystać z karty wirtualne, a nie mają przypisanego na koncie numeru telefonu lub adresu email mogą to uzupełnić tylko w punkcie karty. Podobnie jak przedłużenie możliwości korzystania z uprawnień rodzica po 18 roku życia i po każdych kolejnych urodzinach w przypadku osób kontynuujących naukę. Bez danych kontaktowych system nie będzie w stanie wysłać stosownego powiadomienia oraz przedłużenie uprawnień szkolnych będzie możliwe tylko podczas wizyty w punkcie karty z legitymacją szkolną/studencką. Nie będzie możliwości przedłużenia przez Internet. Osoba powyżej 18 lat, kontynuujące naukę, korzystające z uprawnienia rodzica, mają ważność uprawnienia ograniczoną do najbliższych urodzin, taka też będzie ważność biletu zerowego przy przypisaniu numeru rejestracyjnego.
Informujemy również, że pod koniec maja zostanie włączone w systemie karty ograniczenie umożliwiające logowanie do aplikacji przez jedną osobę tylko na jednym urządzeniu mobilnym.
Z chwilą zakodowania i zakopertowania karty, system wysyła informację email lub sms, że karta fizyczna została przekazana do doręczenia. W ciągu 7 dni roboczych (często dużo
szybciej)karta powinna zostać dostarczona przez gońca do skrzynki na listy. Taka karta jest nieaktywna, nie będzie rozpoznana przez parkomat czy czytnik na basenie. Trzeba ją
aktywować. Można to zrobić albo z poziomu konta na stronie jestemzzabek.pl lub telefonicznie dzwoniąc do punktu karty 22 510-97-31 lub 695-330-707
Najszybciej zrobimy to ze swojego komputera. Po zalogowaniu się na swoim koncie w zakładce Moje Karty, w dolnej części mamy listę kart fizycznych, jeśli nasza karta ma status „do
aktywowania” dostępna jest opcja „aktywuj” po jej wybraniu postępujemy zgodnie z instrukcjami na ekranie.
Karty fizyczne dzieci aktywuje się z poziomu zakładki Moja Rodzina –> karty. Osoby, które składały wnioski w kwietniu lub na początku maja – o ile wnioskowały o karty fizyczne,
powinny już otrzymać swoje karty o ile karta w systemie ma status „do aktywowania” . Osoby, które wnioskowały o kartę w urzędzie i wybrały odbiór osobisty mogą przyjść po
swoją kartę gdy otrzymają wiadomość że, że karta czeka na odbiór lub gdy status karty zmienił się z „w produkcji” na „aktywowana”.
Karta fizyczna ma na awersie numer i kod kreskowy, ale tego kodu nie skanujemy w parkomacie ! Kartę fizyczna „Jestem z Ząbek” jest również kartą zbliżeniową i parkomat odczytuje ją wyłącznie czytnikiem zbliżeniowym.
Pliki do pobrania
autor
ul. Wojska Polskiego 10
05-091 Ząbki
tel. 22 510-97-00 do 01 Biuro Obsługi Interesanta
22 510-97-02 - sekretariat Burmistrza
fax. 22 510-98-88
e-mail: um@zabki.pl
Bank Handlowy w Warszawie S.A.
26 1030 1016 0000 0000 9290 1009 – opłaty za nieruchomości, opłaty lokalne i opłaty skarbowe, podatek od nieruchomości i od środków transportowych
Opłata za gospodarowanie odpadami – opata za śmieci
79 1030 1016 0000 0000 9290 1025
Strefa płatnego parkowania:
23 1030 1016 0000 0000 9290 1063
Wadia:
35 1030 1016 0000 0000 9290 1041
Udostępnianie danych osobowych:
82 1030 1016 0000 0000 9290 1068