Rozwój zintegrowanej sieci dróg rowerowych na terenie gmin Marki, Ząbki, Zielonka, Kobyłka, Wołomin, Radzymin, Nieporęt w ramach ZIT WOF

/velacms/solutions/zabki/content/pages/strona-glowna/projekty-unijne/w-trakcie-realizacji-lista/projekt-sciezki-7-gmin/_widgets/tresc-podstrony/_widgets/zdjecie


Numer umowy o dofinansowanie: RPMA.04.03.02-14-9408/17-00


Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020,

Oś Priorytetowa: IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną,

Działanie: 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza,

Poddziałanie: 4.3.2 Mobilność miejska w ramach ZIT, realizowany pod nadzorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.


Całkowita wartość projektu wynosi 89 416 857,46 PLN, całkowite wydatki kwalifikowalne Projektu wynoszą 75 087 325,25 w tym kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 60 069 860,20 PLN


Planowany okres realizacji projektu 22-12-2014 do 30-06-2023


Cel główny projektu: poprawa jakości powietrza w gminach WOF poprzez promowanie zrównoważonej mobilności miejskiej jako alternatywy dla transportu samochodowego.


Projekt obejmuje poniższe działania: budowę 34,76 km dróg dla rowerów oraz 12,37 km dróg dla rowerów i pieszych wraz z infrastruktura towarzyszącą na terenie 7 gmin: Marek, Ząbek, Zielonki, Kobyłki, Wołomina, Radzymina i Nieporętu. Drogi dla rowerów oraz drogi dla rowerów i pieszych będą pełnić funkcje korytarzy transportowych w celach: szerszego wykorzystania transportu niezmotoryzowanego indywidualnego, zmniejszenia wykorzystania samochodów osobowych, lepszej integracji gałęzi transportu, niższej emisji zanieczyszczeń powietrza, redukcji hałasu oraz niższego zatłoczenia, poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz w celu nie zaprojektowania jako infrastruktury turystyczno-rekreacyjnej.



Planowane efekty:

1. Szersze wykorzystanie transportu niezmotoryzowanego indywidualnego.

2. Zmniejszenie wykorzystania samochodów osobowych oraz zatorów drogowych, w konsekwencji mniejsze zatłoczenie na drogach.

3. Poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

4. Redukcja emisji CO2 do atmosfery przez zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego na rzecz transportu zbiorowego - projekt będzie realizowany na obszarze, gdzie występują przekroczenia pyłu zawieszonego PM10.



Cele szczegółowe:

1. Poprawa jakości środowiska naturalnego, poprawa klimatu akustycznego.

2. Zmniejszenie liczby samochodów osobowych w systemie transportowym.

3. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.

4. Zapewnienie sprawności przemieszczania się.