Zintegrowana sieć ścieżek rowerowych na terenie gminy Marki, Ząbki, Zielonka, Kobyłka w ramach ZIT WOF

/velacms/solutions/zabki/content/pages/strona-glowna/projekty-unijne/zrealizowane-lista/zintegrowana-siec-sciezek-rowerowych-na-terenie-gminy-marki-zabki-zielonka-kobylka-w-ramach-zit-wof/_widgets/tresc-podstrony/_widgets/zdjecie

Numer umowy o dofinansowanie: RPMA.04.03.02-14-6149/16-00


Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Oś Priorytetowa: IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną, Działanie: 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza, Poddziałanie: 4.3.2 Mobilność miejska w ramach ZIT, zrealizowany pod nadzorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.

Całkowita wartość projektu 35.411.972,51 PLN, w tym dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na łączną sumę: 22.946.735,62 PLN. Wartość projektu realizowanego przez Miasto Ząbki to 1.376.129,48 PLN, w tym dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w kwocie 887.650,30 PLN


Okres realizacji projektu: 06-05-2015 do 31-12-2021.

Cel główny projektu: Rozwój zintegrowanego i przyjaznego środowisku systemu transportu indywidualnego jakim jest system transportu rowerowego na terenie gmin Marki, Kobyłka, Ząbki i Zielonka.

Projekt zrealizowano na terenie 4 gmin: w Markach, w Ząbkach, w Kobyłce oraz w Zielonce. Liderem projektu była Gmina Miasto Marki, partnerami zaś Miasto Kobyłka, Miasto Ząbki oraz Miasto Zielonka. Projekt obejmował budowę oraz przebudowę sieci dróg rowerowych o łącznej długości 23,34 km: ścieżki rowerowe 18,217 km oraz ciągi pieszo-rowerowe 5,127 km wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Miasto Ząbki wybudowało drogi rowerowe łącznej długości 2,180 km, w tym: ścieżki rowerowe 1,673 km i ciągi pieszo-rowerowe 0,507 km.

W zakres infrastruktury towarzyszącej wchodzą:

- 3 parkingi dla rowerów (w tym infrastruktura B&R)

- stojaki dla rowerów,

- 4 punkty samoobsługi serwisowej,

- różnice poziomów

Cele szczegółowe:

1. Poprawa jakości środowiska naturalnego w tym niższa emisja zanieczyszczeń powietrza oraz poprawa klimatu akustycznego poprzez zmniejszenie natężenia hałasu,

2. Zmniejszenie liczby samochodów osobowych w systemie transportowym, poprawa wydolności układu drogowego,

3. Wzrost znaczenia komunikacji rowerowej w codziennym korzystaniu ze środków transportu,

4. Poprawa bezpieczeństwa na drogach,

5. Zapewnienie sprawności przemieszczania się – możliwość realnego oszacowania czasu podróży,

6. Poprawa stanu zdrowia mieszkańców,

7. Zmniejszenie zatorów drogowych i zatłoczenia na drogach. 

Pliki do pobrania